دکور آشپزخانه

یکی از المان هایی که وجه تمایز یک خانه شیک و معمولی می باشد، دکوراسیون آشپزخانه است. سبک معماری، نوع و مدل کابینت، نور پردازی صحیح و. همگی جزیی از یک آشپزخانه مدرن به شمار می آیند. فضا سازی استاندارد درون آشپزخانه و بکار گیری قواعد اساسی، از جمله مهم ترین عناصر سازنده و تاثیر گذار در این زمینه می باشد. در صورتی که قصد طراحی آشپزخانه منزل خود را دارید، پیشنهاد می کنیم که مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

سبک آشپزخانه

قبل از هر چیز، می بایست مشخص کنید که میخواهید از چه نوع سبکی استفاده نمایید؟ مدرن یا سنتی؟ کلاسیک یا ساده؟ انتخاب این موضوع تماما به سبک کلی خانه شما بستگی دارد؛ همانطور که مستحضر هستید، شکل و رنگ کابینت نقش بسزایی در سبک نهایی ایفا می کند. به طور مثال استفاده از کابینت های کلاسیک برای منازل مدرن توصیه نمی شود، چرا که فاقد هماهنگی و همخوانی بصری می باشند. اگر در انتخاب رنگ کابینت دچار سردرگمی شده اید، بهتر است از رنگ های روشن و خنثی بهره بگیرید، چرا که آن ها به راحتی با انواع لوازم در رنگ های مختلف ست می شوند.

[caption id="attachment_4170" align="aligncenter" width="644"]نمونه کابینت کلاسیک شیک نمونه یک آشپزخانه کلاسیک شیک با طراحی رنگ تیره/photo by Kamal Jabro[/caption]

نورپردازی مناسب روی بدنه کابینت آشپزخانه

استفاده از ابزار و تجهیزات جانبی، یکی دیگر از ارکان خانه ای شیک و منحصر به فرد می باشد. به همین منظور بکار گیری لامپ ها و لوستر های متناسب با دکور آشپزخانه، نورپردازی های مخفی در سقف و اطراف کابینت، انتخاب رنگ هماهنگ با محیط، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتی که نور پردازی به طور دقیق و حرفه ای صورت بپذیرد، فضای آشپزخانه بسیار دلباز و چشمگیر خواهد بود. جذابیت خاصی به دکوراسیون بخشیده و ظاهری متفاوت را به ارمغان می آورد. این در حالی است که اگر نورپردازی به صورت آماتور انجام بپذیرد، فضای آشپزخانه جلوه ای زشت، ناهماهنگ و نامرتب پیدا خواهد کرد. در صورتی که قصد طراحی و اجرای نورپردازی برای آشپزخانه تان را دارید، بهتر است از نیروی متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

[caption id="attachment_4171" align="aligncenter" width="780"]کابینت مدرن آشپزخانه طراحی آشپزخانه مدرن با کابینت های رنگی/photo by Kamal.J[/caption]

رنگ های متنوع در کابینت آشپزخانه

خوشبختانه برای طراحی رنگ دکور آشپزخانه، هیچ گونه محدودیتی تعریف نشده است. کافیست اندکی جسارت به خرج دهید و به وسیله رنگ های شاد، جلوه ای خاص به کابینت، دیوار و کفپوش ببخشید. برای انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه، چندین تکنیک متفاوت وجود دارد. اولین طراحی به تکنیک تضاد معروف است؛ به این منظور که برای اجرای دکور، از دو رنگ کاملا متضاد استفاده می شود. به طور مثال: سیاه و سفید، قرمز و مشکی، قهوه ای و کرم، از جمله مهمترین موارد این سبک به شمار می آیند. دومین طراحی که اغلب برای آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، تکنیک استفاده از رنگ های روشن است. معمولا در فضاهای آپارتمانی، آشپزخانه از ابعاد کمتری برخوردار است که با استفاده از کابینت و کفپوش هایی به رنگ روشن، ابعاد این مکان بزرگتر به نظر می رسند. همچنین با بهره گیری از رنگ های خنثی، امکان هماهنگی با سایر دکوراسیون ها برای ساکنین میسر می شود.

  1. [caption id="attachment_4172" align="aligncenter" width="616"]آشپزخانه طراحی کلاسیکایده معماری و چیدمان برای طراحی کلاسیک در آشپزخانه/ Photo by Kamal.J[/caption]

    نوع کابینت: همان طور که در مطالب بالا ذکر شد، اصلی ترین بخش هر آشپزخانه، که در واقع معرف سبک و نظر فرد می باشد، کابینت است. در واقع انتخاب نوع کابینت، تاثیر بسیاری در جلوه نهایی منزل خصوصا آشپزخانه می گذارد. به طور کلی کابینت ها از نظر جنس سازنده به چند دسته عمده مانند: کابینت های انزو، ممبران، ام دی اف، پی وی سی، چوبی، فلزی، روکش چوبی و. تقسیم می شوند، که هر کدام از آن ها برای محیطی خاص و در قیمت های مختلف عرضه می شوند. در حال حاضر جدیدترین سبک طراحی کابینت، مدلی به نام "جزیره" است. در این طراحی چندین کابینت را کنار هم فیکس کرده و حالتی جزیره مانند را در وسط آشپزخانه ایجاد می کنند. این کانتر قابلیت های گوناگونی دارد که از آن برای محل قرار گیری سینک ظرفشویی، اجاق گاز صفحه ای، انبار وسایل آشپزخانه و یا میز سرو و ناهار خوری بهره می گیرند.

  2. محل قرار گیری لوازم: اگر شما نیز خواستار آشپزخانه ای ویژه با جلوه ای ناب هستید، میبایست کابینت ها را طوری طراحی کنید که سایر لوازم خانگی مانند: مایکروفر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و مواردی از این قبیل، به صورت توکار قرار گیرند. استفاده از اجاق گاز صفحه ای و ویترین در آشپزخانه نیز علاوه بر نظم دهی، موجب زیبایی بیش از پیش محیط خواهد شد؛ همچنین فضای بیشتری برای ذخیره سازی سایر لوازم آشپزخانه مهیا خواهد کرد.
  3. سینک ظرفشویی: علاوه بر کابینت ها، سینک نیز از تنوع بیشتری برخوردار است. برگزیدن سینک متناسب با دکور آشپزخانه نیز از اهمیت زیادی بهره مند می باشد. به طور کلی سینک ها از لحاظ جنس تشکیل دهنده به انواع: گرانیتی، استیل، شیشه ای، سنگی، سرامیکی و. تقسیم می شوند؛ متداول ترین سینک ظرفشویی از نوع استیل بوده که دارای قیمت مقرون به صرفه ای است. همچنین از نظر نحوه اجرا در سه نوع "توکار" ، " زیرکار" و "روکار" طراحی شده و قابل عرضه هستند. در مدل روکار، سینک به صورت مجزا تولید شده و کاملا بر روی کابینت نصب می شود؛ در این سبک امکان جداسازی سینک از کابینت و انتقال آن به مکان های دیگر وجود ندارد. اما در نوع توکار سینک را به کابینت و دیوار متصل می سازند، به طوری که روی کابینت را بخوبی پوشش می دهد. نوع زیرکار نیز اغلب برای صفحات کورین قابل اجرا است، به طوری که سینک مورد نظر در زیر صفحه فیکس شده و لبه های آن به طور کامل پوشش داده می شوند. دسته بندی دیگری که برای سینک ها تعریف شده است، مربوط به تعداد لگن ها و ابعاد مختلف آن ها می باشد. سینک های تک لگن، دو لگن یکسان، دو لگن متغییر و حتی سه لگن نیز برای مصارف گوناگون تولید و به بازار عرضه می شوند.

در پایان باید به شما یادآور شویم که طراحی دکور یک آشپزخانه شیک و دوست داشتنی، مستلزم رعایت قواعد خاص و عملکرد صحیح طراحان حرفه ای در این زمینه است. یک آشپزخانه خوب، علاوه بر زیبایی خیره کننده، باید کاربردی و فول امکانات باشد به طوری که فضایی کافی برای قرار گیری تمامی وسایل آشپزخانه را دارا باشد.

 


تاسیسات اکابن آشپزخانه ,کابینت ,طراحی ,سینک ,استفاده ,دکور ,قرار گیری ,دکور آشپزخانه ,aligncenter width ,align aligncenter ,اغلب برای ,align aligncenter width منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بی پرده بسم الله الرحمن الرحیم (صالحین) تشریفات عروسی , ماشین عروس , تالار و جهیزیه عروس , خدمات و راهنمای مراسم عروسی خبر الماس کابین