بهسازی اوپال ها

آب همواره در اوپال به خصوص اوپال های گرانبها وجود دارد ولکن مقدارش متغیر است که با گذشت زمان با تبخیر و خروج آب از کانی اوپال ، باعث ترک خوردگی و تضعیف پدیده هفت رنگی در آن می گردد که اشباع این سنگ از آب یا روغن از بروز ترک خوردی و تضعیف این پدیده می توان جلوگیری کرد. لذا بهتر است برای حفظ زیبایی اوپال ، آن را در پنبه ای مرطوب نگه داری کرده و یا زیاد در آب قرارداده شود و از حرارت دادن آن را در پنبه ای مرطوب نگه داری کرده و یا زیاد در آب قرارداده شود و از حرارت دادن آن حتی به مقدار کم و قرار دادن آن در مقابل خورشید و تماس آن با مواد شیمیایی مانند لوازم آرایشی پرهیز شود . همچنین به دلیل خاصیت جذب پذیری اوپال توصیه می شود هنگام کار روزانه ، آن را استفاده نشود ، چون ممکن است با مایعاتی که برای آن مضر است تماس پیدا کرده و آسیب ببیند .

باید گفت به دلیل آن که اوپال تا حدودی نرم و شکننده است و زود روی آن خط افتاده و یا لب پر می شود از این گوهر بیش تر در ساخت گردن بند و سنجاق سینه استفاده می شود تا نگین انگشتری .

از دیگر ویژگی های اوپال ، ساختار ژله ای مانند آن است که سخت و متمرکز شده و در محلول بسیار گرم و قلیایی حل می شود .

روش ترکیب سازی سنگ اوپال به خصوص با سنگ کوارتز و دو لایه یا سه لایه کردن آن برای بهسازی اوپال  شایع است  و هنگامی که روی پایه قرار می گیرد تشخیص آن مشکل است . همچنین کمپانی معروف «جیلسون» در آمریکا این گوهر را به صورت مصنوعی با استفاده از ترکیبات پلاستیک و شیشه به گونه ای تولید کرده که حتی افراد خبره را نیز دچار شک و اشتباه می کند ، برای تهیه این سنگ باید به افراد معتبر مراجعه کرد .
در حال حاضر بهترین نوع اوپال ها از معادن استرالیا استخراج می شود کشورهای امریکا ، مکزیک ، پک ، برزیل و افریقای جنوبی در رتبه ی بعد قرار دارند .  

منبع : گاه اینترنتی داتینو 


گاه داتینو اوپال ,کرده ,استفاده ,دادن ,بهسازی ,حرارت دادن ,داری کرده ,بهسازی اوپال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی سایت و سئو سایت شادمهر کلاسیک انواع آیفون تصویری هر چی که بخوای ironBegi سیر تا پیاز سئو پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان MAHDYAR RNG بهترین برنامه های موجود در اینترنت